W pojazdach wyposażonych w dieslowskie jednostki napędowe, istotne role w układach paliwowych odgrywają wtryskiwacze. Pracują one przy wysokiej częstotliwości oraz podwyższonym ciśnieniu. Trudne warunki pracy, paliwo niskiej jakości oraz spore przebiegi są czynnikami prowadzącymi do uszkodzenia elementów tego rodzaju. Warto dowiedzieć się o tym czegoś więcej.
Typowe objawy uszkodzenia dieslowskich wtryskiwaczy
Trudno jest przeoczyć objawy uszkodzonych wtryskiwaczy, ponieważ są dość charakterystyczne. Zostały one przedstawione poniżej:
- kłopoty z uruchomieniem zimnego oraz gorącego silnika spowodowane przez nieszczelny wtrysk. W takim przypadku pompa nie potrafi wygenerować właściwego ciśnienia i dlatego auto nie odpala,
- ciemny lub jasny dym wydobywający się z wydechu – świadczy on o niewłaściwych dawkach paliwa trafiających do jednostki napędowej,
- stuki słyszane w czasie jazdy – silnik stuka, gdy do komory dostaje się za duża ilość paliwa,
- szarpanie i nierówna praca silnika spowodowana złą dawką paliwa,
- gaśnięcie pojazdu w czasie jazdy wywołane nieszczelnością wtryskiwacza,
- przejście w tryb awaryjny i słabsze osiągi.
Postępowanie w przypadku uszkodzenia wtryskiwaczy
W najgorszych sytuacjach, dalsza podróż z uszkodzonymi wtryskiwaczami prowadzi do zapchania filtra DPF, awarii turbiny, a nawet do wypalenia tłoków. To dlatego lekceważenie problemu nie jest najlepszym pomysłem. Poza drogą wymianą, posiadacze pojazdów mogą korzystać z usług regeneracji (oferowanych na przykład przez firmy, takie jak https://regeneracja-wtryskiwaczy.eu).
Proces regeneracji polega na czyszczeniu, wymianie uszkodzonych komponentów wtryskiwacza i regulacji całości. To przekłada się na odzyskanie początkowej sprawności i niezawodności przez wtryskiwacz. Rozwiązanie to jest skuteczne i ekonomiczne, ponieważ jego cena jest wielokrotnie niższa niż zakup nowych wtryskiwaczy.