Pod pojęciem przekładni kierowniczej (lub maglownicy) kryje się element, który odpowiada za zamianę ruchu kierownicą na ruch skręcający kół. Podzespół ten musi więc działać precyzyjnie i niezawodnie, aby zapewnić stabilną, wygodną i bezpieczną jazdę. Czasami jednak może dojść do różnych uszkodzeń oraz zużycia. Warto dowiedzieć się czegoś na temat rodzajów przekładni oraz ich ewentualnych napraw.
Typy przekładni kierowniczych
Oto rodzaje maglownic oraz ich najważniejsze cechy:
- przekładnie zębatkowe – wykorzystują pracę kół zębatych do przenoszenia napędu. Są to najpopularniejsze typy maglownic stosowane we współczesnych samochodach,
- przekładnie śrubowo-kołowe – maglownice tego typu są z kolei wykorzystywane głównie w pojazdach ciężarowych,
- przekładnie ślimakowe – posiadają ślimaka, wirnik śrubowy oraz ślimacznicę. Ich konstrukcja jest dość charakterystyczna.
Objawy uszkodzonej przekładni kierowniczej
Niestety istotne elementy, jakimi są przekładnie kierownicze, charakteryzują się dość wysokim narażeniem na awarie. Jednym z podstawowych objawów jest wyciek oleju do wspomagania. Ponadto o problemach mogą świadczyć wyczuwalne luzy na krzyżakach czy też stuki powodowane przez wyrobione zębatki. Czasami może też dojść do zablokowania kierownicy spowodowanego przez wyłamaną zębatkę.
W przypadku wykrycia problemów należy skonsultować się z fachowcami z warsztatów, których ofertę stanowi na przykład regeneracja maglownic Warszawa. Porządni specjaliści poinformują czy rozwiązaniem problemu będzie wymiana maglownicy lub może wystarczy jej regeneracja.
Sam proces regeneracji polega na czyszczeniu wszystkich komponentów oraz wymianie tych, które zostały uszkodzone lub zużyte. Dzięki temu można przywrócić prawidłowe działanie maglownic na wiele kilometrów.